20.5.2015

#173 Sunnuntain talkoot

Moi. Ajattelin näin lyhyesti kertoa teille sunnuntain talkoopäivästä. Tätä postausta en ole kerennyt tehdä aiemmin kun on ollut vähän kiirettä. Mutta nyt kuitenkin teen sunnuntaista postauksen.

Eli siis olin sunnuntaina Ylirannalla talkoissa. Menin tallille joskus 11 aikoihin ja talkoot eivät olleet alkaneet vielä, joten ajattelin ottaa hevosista kuvia. Kun olin jonkun aikaa kuvaillut, yksi Arja tuli ja sanoi että me voidaan pestä kouluaitoja.




Lähdettiin maneesiin hakemaan aitoja. Niitä oli tosi tosi paljon ja siinä kestikin ennen kuin saatiin kaikki aidat ulos. Onneksi meillä oli mönkijä, jonka perään laitettiin aitoja.

Nostettiin aitoja kahden lavan päälle ja pestiin niitä painepesurilla. Aluksi Arja pesi niitä ja minä kantoin ne kuivumaan seinää vasten. Vähän ajan päästä vaihdettiin että minä pesen niitä mutta en kyllä kovin montaa aitaa pessyt, kun siinä tarvitsi aika paljon voimaa että jaksoi pitää painepesuria päällä.




Pidettiin pieni tauko, joten menin satulahuoneeseen syömään eväitä. Onneksi mulla oli eväät, siinä hommassa tuli hirveä nälkä!

Vähän ajan päästä jatkettiin ja aitoja oli vieläkin aika paljon. Lopuksi minä tartuin taas painepesuriin ja pesin loput aidat ja Arja vei puhtaita aitoja takaisin maneesiin. Kun kaikki aidat oli pesty, pestiin vielä aitojen pidikkeet vai mitkä ne onkaan. 

Sitten lähdin ottamaan vielä hevosista kuvia, ennen kuin mua tultiin hakemaan.






Oliko teistä kivoja kuvia? Mitä tykkäsitte? Kommentoikaa ihmeessä! Huomenna tulossa tiistain tunnista postausta. Moikka!

♥: Emmi



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti