5.12.2015

Joulukalenterin luukku 5: Päivä Simonan silmin



Moi kaikki! Täällä kirjottelee Simona ihan ekaa kertaa, mua kyllä vähäm jännittää.. No, ajattelin tulla kertomaan teille mun päivästä, mitä siihen tänään kuului. Mun päivä alkoi tietenkin aamuruuallla ja aamuheinillä.

Mun hoitaja Emmi tuli tallille, en vaan tiiä mihin aikaan kun en omista kelloa. Tallilla oli joulunavajaiset ja mä olin talutusratsastuksessa. Kuulosti ihan kivalta. Emmi haki mut tarhasta ja mä jouduin jättään mun kaverin yksin tarhaan, ei niin kiva.


I know, mä oon söpö!

Tallissa Emmi vei mut omaan karsinaan ja pisti mut sinne kiinni. Se harjas mut huolellisesti, ainakin musta tuntui siltä. Se teki myös mulle tosi hienot letit ja mä olin niinku yksisarvinen! Se myös laittoi mulle jotkut punaset jutut jalkoihin, olikohan ne pintelit. Mulla meinas mennä vähän hermo, kun Emmi laittoi toisen pintelin kolme kertaa väärinpäin! Osa tietää varmaan tämän tunteen... Mä olin unohtanut aamujumpat, joten samalla kun Emmi laitto pinteleitä, kumarsin ihan ite ilman leipää. Emmillä meinas mennä järki, kun mä kumarsin ja siirsin aina jalkoja, ehkä se oli tarkotuskin.

Sitten se laittoi mulle varusteet päälle. En kyllä oikeen tykännyt kun se kiristi satulavyötä. Aamukaurat tuntui vielä mahassa. Sitten oli ehkä mun elämäni noloin hetki, se pisti mulle TONTTULAKIN! Siis ihan oikeesti, joutuin mennä ulos ihmisten ilmoille tonttulakki päässä. No, mietin että ei se oo niin paha kuitenkaa.

No okei, oon mä tässäkin ihan söpö... Mä joudun laittaan mun tonttukuvat pienempinä, koska Emmi otti nää puhelimella ja nää on aika huonolaatusii :(

Kun mä olin valmis, Emmi lähti taluttamaan mua kentälle. Mä oon nykyään alkanu karkailemaan jos mulla on vaan mahdollisuutta, mutta tänään mä päätin olla kiltti tyttö, enkä karannut. Emmi sitä paitsi oli tehnyt ulos kentälle portin, että mä en pääse livahtamaan sieltä pois. Harmi.


Emmi talutti aika montaa pientä ratsastastajaa, tietenki ku oon niin söpö. Moni kyllä nauro mulle, kun mulla oli tonttulakki.  Moikkailin myös paria hevosta, jotka meni maastoon ja ne moikkas mua takas. Mä olin melkein kaksi tuntia ulkona, mutta ei se haittaa. Lopulta me mentiin takaisin talliin, kun me oltais muuten jäädytty sinne. Mä olin Emmin mielestä niin kiltisti, että sain paljon rapsutuksia ja ehkä yhen leivänkin... ;)

Harmitti, kun ei näkynyt ratsastajia...

Tässä oli mun päivä! Haluatteko te, että kirjottelen teille toisenkin kerran? Kertokaa toki mitä tykkäsitte mun postauksesta, moikka ja ihhahhaa!









2 kommenttia:

  1. Kiva postaus:) minne tai mille meet leirille kesällä?

    VastaaPoista