14.12.2015

Joulukalenteri luukku 13: Joulushow Alman silmin

Moi! Emmi päästi mutkin tekemään oman postauksen tänne, oon siis Alma, jos et sitä tienny. Nyt muuten kans huomasin että tää on joku joulukalenteri mihin kirjotan. Mielenkiintoista! No, mutta tänään kerron teille eilisestä joulu showsta, mihin pääsin esintymään. Hirveesti jännitti...


Emmillä ei ollut kuvia esityksestä, joten pistän vanhoja kuvia.

Emmi tuli harjoittelemaan mun kanssa esitystä lauantaina. Ne rakensi ensin maneesiin kaikki rekvisiitat mitä joulu showhun tulee. Sitten Emmi tuli laittamaan mua valmiiksi harjoituksia varten. Valmiina mentiin maneesin takaovelle. Sitten mua vasta alkoi jännittää. Maneesissa oli kaikenlaisia koristeita ja jouluvaloja. Emmi yritti saada mut maneesiin, mutta musta tuntui, että en uskalla tulla. Näin maneesin ovella heinäpaaleja, jotka oli ilmeisesti esteitä johonkin esitykseen. Päätin ottaa suun täyteen heinää, uskalsin tulla ne suussa maneesiin.

Mua jännitti aivan hirveesti kun siellä oli kuusia ja jotaki valkosia lakanoita. Emmi talutteli mua ympäri maneesia ja näytti mulle paikkoja. Ne valkoiset kankaat oli kyllä pelottavimmat. Kokeilin niitä mun turpaa vasten ja ne liikahti aina yhtäkkiä! Yritin myös syödä kuusia, mutta en saanut.


Löytyi joku tollanen outo kuva meistä...

Sunnuntaina, esityspäivänä, mua jännitti hirveesti. Emmi tuli hoitamaan mua heti aamulla ja se pisti mulle varusteet päälle. Mentiin aluksi kävelemään ulos kentälle ja siellä oli aivan hirveän kylmä! No, kävelin ja ravailin vähän aikaa kentällä, ennen kuin mentiin harjoittelemaan meidän esitystä maneesiin.

Maneesin ovella muistin kuinka pelottavaa siellä oli, joten mietin että ei mun varmaan tarvi sinne mennä. No, Emmi pakotti mut sinne, niin menin sitten kilttinä tyttönä sinne. Mua meinas jännittää taas kaikki ne koristeet ja Emmi kävi näyttämässä koristeita mulle selästä. Siellä oli ihmisiä leipien kanssa, niin uskalsin vaan mennä hakemaan leipää. Emmillä meinasi olla ongelmaa kun en suostunut mennä eteenpäin, kun halusin vaan niitä leipiä.


Esitys alkoi klo 16:00, ja sitä ennen kaikki hevoset siirrettiin yksityistalliin, että ratsastuskoulun talli on tyhjä, kun ihmisiä tulee. Pääsin sellaiseen karsinaan jossa kaltereissa oli joku levy, joten en voinut kinastella viereisen kaverin kanssa. Emmi hoiti mut uudelleen ja sitten ne yritti laittaa mulle jotaki joulunauhaa häntään, jota en helpolla antanut laittaa, mutta annoin periksi. Sitten ne pisti jotain kimalletta lautasille ja se kutitti aika paljon.

Kun meidän vuoro oli mennä ulos odottamaan, Emmi nousi selkään ja käveltiin että meillä ei olisi kylmä. Kun oli meidän esityksen vuoro. mun kaveri Elmo, joka oli mun esityksessä, ei meinannut mennä sisälle. Lopulta se meni sisään ja päästiin aloittamaan esitys. Meidän esityksessä oli myös Melvis, joka nykyään saattaa vähän revitellä.


Esitys alkoi ihan näyttävästi, mua pelotti niin paljon yleisö että en oikeen pystynyt mennä nätisti. Melvis huipensi esitystä ja alkoi pukittelemaan, samoin Elmo. Meidän esitys meni uusiksi, meidän piti vain koittaa tehdä jotain ja sitten häivyttiin maneesista. Eli siis esitys ei mennyt niin kuin piti. No, eihän se yleisö tiedä, että sen ei näin pitänyt mennä. Siihen kuului nuo pukkikohtauksetkin. Mutta Emmi oli ylpeä musta, kun mä en alkanut kuitenkaan pelleilemään siellä.

Mitä tykkäsitte mun postauksesta?






3 kommenttia: