15.8.2015

#209 Kulmien ratsastusta

Moi. Eilen mulla oli taas ratsastustunti ja kerron teille siitä. Tallille lähdettiin 16:50 ja tallilla oltiin klo 17:20. Menin katsomaan tuntilistaa ja menin Ruudilla! Ruudilla olen mennyt aika monta kertaa putkeen nyt, mutta se ei haittaa. Ruudi oli taas tunnilla, joten siinä olikin hyvin aikaa. Autoin Sallaa hoitamaan Stokkista, kun se meni sillä ja kun kello oli jo sen verran paljon, menin laittamaan itselle ratsastuskamppeet päälle.

1. Venni



Kun edellinen tunti loppui, menin Ruudin luokse. Hyppäsin selkään ja laitoin jalkkarit sopivan mittaisiksi. Sitten pistin Ruudin liikkeelle. Ruudi vaikutti heti alkuun jo aika laiskalta, joten heti sai käskeä ihan kunnolla eteenpäin. Tunti aloitettiin käynnissä, tekemällä pääty-ympyröitä. Pääty-ympyröillä koitin asettaa Ruudia ja ihan hyvin se onnistuikin.

Hetken päästä muutettiin pääty-ympyrä neliöksi ja jokaisessa kulmassa piti tehdä väistöjä. Alkuun käänsin kulmat liian hitaasti ja niistä tuli aika pyöreät. Mutta kun käytin ulkopohjetta, kulmista tuli tiukemmat ja paremmat. Väistöt onnistuivat kulmissa pysähdyksien kautta aika hyvin. Sitten jätettiin hetkeksi väistöt pois ja jatkettiin ravissa neliöä.

2. Rippe

3. Helmi


Vaihdettiin suunta ja jatkettiin käynnissä samaa tehtävää. Toiseen suuntaan väistöt onnistuivat myös ihan hyvin, ei kuitenkaan niin hyvin, miten toiseen suuntaan. Kun oltiin jonkin aikaa tehty väistöjä, lopetettiin ne ja jatkettiin taas ravissa neliötä.

Tunnilla ei laukattu joten otettiin loppuravit pääty-ympyröillä ja siirryttiin käyntiin pitkillä ohjilla. Tunti meni mun mielestä hyvin :) Opettajakin kehui hyvistä kulmista, mitkä sain korjattua. Tunnin jälkeen pesin ja harjasin Ruudin ja lähdin kotiin.

4. Garsu


Viime postauksessa sanoin, että mun lukujärjestys koulussa on niin rento, että voin päivitellä blogia. Niin se ei kuitenkaan ole. Nimittäin olin katsonut väärin lukujärjestystäni ja mulla on aika pitkiä päiviä, yhtenä päivänä jopa neljään :/ Kouluviikoilla voi olla, että en hirveästi kerkeä kirjoittaa blogin puolelle, mutta yritän parhaani mukaan. Huomenna tai maanantaina kirjoitan teille postausta, kun olin tallilla yötä, moikka! 

♥: Emmi



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti