7.12.2016

Joulukalenterin 7.Luukku - Ratsastusvarusteiden esittely


Tänään joulukalenterissa esittelen omat ratsastusvarusteeni. En ottanut tähän kuitenkaan ratsastushousujani ja muita sellaisia mutta voin toki tehdä niistä samanlaisen jos haluatte. Kuitenkin otin tähän yhden takin, millä pääosin olen ratsastanut. 



Kypäränä minulla toimii Charles Owen V8. Tämä kypärä on ollut mulla käytössä viime vuoden elokuusta, eli vähän yli vuoden. Tämä on kyllä ollut tosi hyvä ja laadukas kypärä, suosittelen kyllä kaikille! Tosin mulla on repeytynyt kypärän takaa vähän sen kangasta, varmaan kun olen tippunut luulisin. 


Sitten mulla on Outlyne Airowearin turvaliivi. Tämä liivi on mulla ollut ainakin pari vuotta ja on ollut kyllä tosi hyvä. Vähän sen alaosa on alkanut jo kulumaan, mutta on kyllä hintansa arvoinenkin. Plussana siinä on se, että pakkasillakin se lämpenee hetkessä kehon muotoon, eli ei ole kauaa kivikova päällä.


Saappaina mulla on Hööksistä ostetut, erittäin hyvät! En muista näiden mallia, mutta nämä oli pari talvea sitten alennuksessa 50 euroa! Näistä ei ole kyllä valitettavaa, toki nuo nauhat eessä ovat vähän katkeilleet mutta mitä pienistä.


Talviratsastushanskoina mulla toimii Kingslandin ja Eurohunterin hanskat. Nuo Kingslandin hanskat on tosi lämpimät kovillakin pakkasilla ja muutenkin hyvän tuntoiset kädessä. Eurohunterin hanskat on kans tosi hyvät, mutta ei ehkä enää niin lämpimät.


Mulla on kahdet Roeckl-merkkiset hanskat, vasemalla puolella olevat ovat paksummalla vuorella ja toiset ovat ihan kesällä käytettävät. Kummatkin on tosi hyvät ja laadukkaat, noilla paksummilla hanskoilla tarkenee kylmemmillä ilmoilla, mutta ei ehkä ihan kuitenkaan kovilla pakkasilla.


Sitten mulla on vielä tuollaiset varmaankin tekonahkaa olevat CRW Classic ratsastushanskat. Niitä käytän enää tosi harvoin, mutta ovat ihan hyvät myös. Valkoisia hanskoja olen vain käyttänyt kerran, koulukisoissa. Estekisoissa tykkään käyttää enemmän mustia hanskoja.


Mulla on Hööksin perus juniorikannukset, joissa on lisäksi kannusremmit- ja suojat. Oon käyttänyt näitä vain kerran, mutta hyvät ovat olleet.


Raippoja mulla on kaiken kaikkiaan kuusi, mutta näitä kolmea käytän eniten. Punainen raippa on yleisraippa, keskimmäinen on lyhyempi ja toinen perus musta raippa on esteraippa.


Tämä takki päällä yleensä ratsastan, mutta kunnon pakkasilla ratsastan ihan toppatakilla. Tämä on siis Hööksin mallia, Softshell Classic CRW ja kuten kuvasta näkyy, selässä on meidän seuran logo. On kyllä hyvä takki, suosittelen kaikille!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti