30.6.2014

#132 Ratsastustunti Stokkiksella

Moi. Tää postaus tulee melkein viikon myöhässä, pahoittelut siitä. Serkkuni ei kerennyt muokata näitä kuvia ja sain ne vasta nyt. Mutta koitan muistella mitä tehtiin tunnilla.

Eli siis menin toista kertaa Stokkiksella ja olin aivan innoissani. Menin siis tallille mun äidin ja mun serkun kanssa. Kun oltiin perillä menin katsomaan kenellä menen ja listassa luki Stokkis. Stokkis ei ollut tallissa vaan tarhassa. Lähdettiin hakemaan Stokkista tallin takaa.

Stokkis oli yksin tarhassa ja laitoin sille päitset päähän, juuri ja juuri ylsin :D Sitten mun serkku otti pari kuvaa meistä.

Mua naurattaa ihan sikana noi Stokkiksen päitset kun ne on niin "suorassa" :D

Lähdin tallia kohti Stokkiksen kanssa ja mun äidin piti olla toisella puolella pitämässä Stokkiksen päitsistä kiinni koska en pysyny sen kävelyssä mukana vaikka se ei edes mennyt kovaa vauhtia.

Tallissa annoin Stokkiksen juoda ja sen jälkeen menin harjaamaan sitä. Se oli joistakin kohdista vähän likainen joten koitin harjata sen mahdollisimman huolellisesti. Harjasin myös jalat hyvin koska Stokkiksella on harjapakissa suojat jotka pitää laittaa.


Harjauksen jälkeen laitoin Stokkikselle suojat jalkaan ja hain varusteet. Oikeesti, Stokkiksen satula painaa varmaan tonnin! No ei nyt sentään, mutta paljon se painaa. Laitettiin eka satula ja sitten suitset. Kello oli 17:50 kun olin valmis ja laitoin omat kamppeet päälle.

Valmiina tunnille!

Maneesiin päästyäni otin penkin ja hyppäsin selkään. Kiristin satulavyön ja laitoin jalkkarit. Tosin niissä meni hetki koska kumpiinkin jalkkareihin piti tehä kolme kierrettä... :D

Lähin kävelemään uraa pitkin ja koitin pitää Stokkiksen heti alusta saakka reippaana. Tehtiin käynnissä eka pääty-ympyröitä ja sitten alettiin tekemään kolmikaaristakiemurauraa. Ei oltu tehty sitä vissiin aiemmin koska aluksi se tuntui tosi monimutkaiselta mutta ollaan tehty ihan toista kiemurauraa.


Sitten alettiin tekemään samaa tehtävää ravissa. Se oli aluksi vähän hankalaa koska oli aika iso heppa ja piti tehdä tiukkoja käännöksiä mutta kyllä se sujui hyvin. Stokkis oli yllättävän reipas joka oli kylläkin kiva juttu. Kiemurauran keskelle pysty tehdä voltin ja se oli aika helppoa, Stokkis taipui hyvin vaikka se meinaa kattoo aina ulospäin


Tunnilla ei keretty ottaa laukkaa, joka vähän harmitti koska Stokkiksella on niin ihana laukka mutta ei se mitään. Tunnin lopussa kävelimme uraa pitkin pitkillä ohjilla ja saimme palautetta. Oli kiva saada positiivista palautetta opettajalta.


Ylirannalle syntyi 15.6 tammavarsa! Se on syntynyt mun kanssa samana päivänä samaan aikaan.

Kattokaa oikeesti kuinka söpö se on!

Mitä tykkäsitte? Tallivideo on tulossa vasta ens viikolla koska mun kaveri editoi sen ja se ei oo vielä kotona ja on tulossa muutakin videota. Moikka!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti