26.6.2014

#130 Pieni tyttö, iso hevonen

Heissan! Nyt olisi tulossa pitkästä aikaa ratsastuspostausta. Olin siis Selinalla yötä. Menin Selinalle eilen joskus 17:15. Sen jälkeen pelattiin lautapelejä ja taidattiin harjata hevosia ulkona. Joskus 19:30 mentiin katsomaan ulos kun Selinan äiti ratsasti Harrilla. Se on siis niiden hevonen.

Me ratsastettiin myös. Selina ratsasti ensin, mä otin pari kuvaa. Selina ratsasti mun mielestä tosi hyvin, Harri oli tosi rauhallinen ja kevyt. Mua jännitti aika paljon koska en ollu käynyt aiemmin Harrin selässä, ja aika iso heppahan se oli.

Kun oli mun vuoro, menin penkin kautta satulaan ja säädin jalustimet. Mulla ei ollut muuta kuin kumpparit ja gollarit jalassa koska en tiennyt että me myös ratsastetaan.

Alkukäyntejä

Alkukäynneissä tein ympyröitä ja voltteja. Käännöksissä piti olla tarkkana sisä- ja ulkopohkeen kanssa. Harri taipui hyvin ja oli myös kivasti kuulolla.

Ravissa tein samaa, ympyröitä ja voltteja. Voltteja oli hieman hankala tehdä kun sillä oli aika isot askeleet mutta onnistui sekin lopulta hyvin, myös harjoitusravissa.

Vaihdoin ravissa suuntaa ja jatkoin ympyröitä. Välillä sai hieman muistutella raipalla jos meinasi askel hidastua.




Ravien jälkeen alkoin nostelemaan laukkaa. Alussa se oli aika vaikeaa, kuten Selina olikin kertonut. En meinannut saada apuja läpi mutta nousi se kuitenkin. Kunnes Harrilla oli vauhtia tuntui se nostavan laukan itsestään.

Sen laukka tuntui aika isolta kun harvoin olen tottunut menemään näin isoilla hevosilla. Laukassa menin ympyrää ja aina jos laukka laski raville nostin uudestaan.



Laukkojen jälkeen vaihdoin vielä suunnan ja kävelin hetken aikaa. Sitten tulin ravissa vielä kolmikaaristakiemurauraa ja puomeja. Ekalla kerralla puomeille tuli yksi askel liikaa niin tuli vähän kolahduksia puomeihin. Toisella kerralla se oli huomattavasti reippaampi ja meni puomit oikein hyvin. Kiemuraurassa sai olla todella tarkka kevennyksen kanssa kun vaihtui tiheään tahtiin suunta.



Musta Harri oli tosi kiva ja olisi mukava päästä kokeilemaan sitä uudestaan!

Teimme sen tallipäivävideon ja koitan julkaista sen ihan lähipäivinä kunhan saan sen muokattua. Huomenna on myös tulossa toinen ratsastuspostaus Tiistailta koska mun serkku oli Ylirannalla mukana mutta en ole voinut tehdä sitä aiemmin koska mun serkku muokkaa ne kuvat sen koneella. Laitan myös huomenna ratsastuspostauksen mukaan videon minkä tein myös Selinan kanssa. Moikka!

2 kommenttia: