1.6.2014

#123 Esteratsastuskilpailut Almalla

Pitkästä aikaa kisapostausta. Ne oli Ylirannalla ja menin Almalla kuten yleensä aina. Aamulla heräsin joskus 7:15 ja menin pukemaan vaatteet. Mulla oli kisavaatteina valkoiset ratsastushousut, vaaleanpunainen kisapaita ja vaaleanpunaiset ratsastussukat. Oisin voinut laittaa kuvan mutta ei sattunut otettua kuvaa.

Söin ja pakkasin loput varusteet. Olin eilen tosin valmennuksessa Almalla jossa  hypättiin rataa ja hypättiin muutenkin. Lähettiin ajamaan noin kello 8:00. Oltiin perillä 8:30. Otin kamat autosta ja menin hakemaan kottikärryt ja talikon ja menin siivoamaan Alman karsinan.

Kun olin siivonnut karsinan hain Alman tarhasta mutta ei meinannut antaa heti kiinni. Vein ponin talliin ja laitoin käytävälle ja harjasin Alman Annin kanssa. Anni laitto mulle Alman valmiiksi kun puin vaatteet ja menin tutustumaan rataan. Rata oli tosi helppo, kaksi sarjaa ja kolme okseria. Alla näette kuvan radasta, tosin piirsin sen.


Radan tutustumisen jälkeen hain Alman karsinasta ja lähdin kohti maneesia. Nousin pihalla selkään ja menin maneesiin. Alma oli maneesissa tosi rauhassa ja sain kaikki pidätteet läpi. Käynnissä tein ympyröitä ja vähän ajan päästä aloin ravailemaan.

Kun alkoin laukkaamaan, Alma oli ehkä vähän laiska mutta meni sopivaa vauhtia. Verkkaesteenä ekana oli ristikko ja toisena oli okseri. Alma meni hyvin ristikon, ei turhaan kiihdytellyt. Kun hyppäsin okseria Alma otti aikamoisia pomppuja mutta hyvin eteni. Yhellä kerralla en ratsastanut tarpeeksi eteenpäinn joten kielsi. Ennen kun lähdin ulos hyppäsin kertaalleen ristikon ja okserin ja se oli parhain niistä verkkahyppyistä.



Laitoin tästä verkasta kaksi kuvaa mutta on tosi huonolaatuisia kun ei valo riittänyt... mutta ajattelin että jos haluatte nähdä verkasta.

Menin kävelemään kentän reunalle kunnes oli minun vuoro. Lähdin sivusta laukkaan ja tervehdin samalla tuomaria. Laukkasin päätyyn kunnes menin lähtölinjan yli. Ykkönen meni hyvin mutta kakkonen myös mutta kolmosen ja nelosen sarjalla tuli yksi kielto. Vika oli tietty minussa ku en ratsastanu tarpeeksi eteenpäin.

Hyppäsin uudestaan kolmosen meni yli myös nelosen. Vika sarja meni myös tosi hyvin. Eli siis 4 virhepistettä mutta ei mua ollenkaan haitannut koska ne meni paljon paremmin kuin viime kisat. Olin tosi tyytyväinen suoritukseen.

                                                                               ♥

Suorituksen jälkeen olin menossa takasin maneesiin kävelemään mutta maneesin oven eessä oli semmoset pressut joten en päässy niistä ohi kun Almaa niin pelotti. Kävelin siellä tallin edessä jonkun aikaa kunnes vein Alman karsinaan. 

Almalla meni toinenkin ratsastaja joten jätin sen karsinaan varusteet päälle. Vaidoin vaatteet ja menin yläkertaan syömään. 

Hieno poni! ♥

Kun seuraava luokka alkoi olin talkoolistassa portin aukaisija. Siinä menikin koko luokka. Seuraavassa luokassa en tehnyt mitään joten otin siellä kuvia mutta en laita niitä nyt tähän. 100cm luokassa olin liputtajana. 110cm luokassa en tehnyt mitään mutta menin vapaaehtoisesti puominostajaksi. Kun kisat loppui, olin purkaamassa rataa ja lähdimme kotiin. Kiva päivä!

Olisin laittanut videon radasta mutta kaverillani loppui juuri akku kamerasta. Ainiin unohdin melkein mainita, Almasta tulee tän blogin toinen päätähti, sillä ratsastan sillä tosi monesti tunnilla ja kisaan sillä. Mutta kerron ehdottomasti täällä Tähdestä myös mutta blogin nimi, osoite ja ulkoasu vaihtuu ensi kuussa. Heippa!

♥: Emmi & Alma


2 kommenttia:

  1. Kiva postaus kun on pitkästä aikaa kisapostausta! Alma on söpön näköinen poni :)

    VastaaPoista