29.9.2013

#85 Estekisat Alma-ponilla

Moikka! Mulla oli tänään tosiaan estekisat ja menin Alma-ponilla. Lähdin tallille 7:30. Kun saavuin sinne, Alma oli syömässä tarhassa aamuheiniä.

Jonkun ajan päästä hain sen tarhasta ja vien karsinaan sen vielä syömään. Eilen oli tallilla talkoissa ja siellä rasvasin Alman varusteet.

Menin laittamaan ponille varusteita ja kun laitoin satulaa, poni antoi mulle pepun :D Kun olin saanut ponille varusteet äiti jäi pitelemään Almaa, kun meni kävelemään radan läpi.

Kun olin kävellyt radan pari kertaa läpi, mietin että jos en muista sitä vaikka se oli aika helppo.

Menin takaisin talliin ja sitten menin verkkaamaan maneesiin. Alkukäynneissä poni oli hieman jännittynyt, varmaan johtu siitä että mua myös vähän jännitti.

Ravissa poni oli hyvin rauhallinen, ei liian reipas eikä liian laiska. Poni oli tosi hyvin kuulolla, kun sain nostettua käynnistä laukan!

Menin laukassa pari kertaa verkkaesteen, meinas vähän kiihytellä turhia mutta ei liikaa. Olin lähtölistassa kolmantena, ja minun piti mennä valmistautumaan kentälle.

Kävelin kentän laidassa ja kertailin rataa mielessäni. Seuraavaksi oli meidän vuoro, ja jokainen sai kävellä radan läpi.

Kun olin kävellyt sen viimeisen kerran, meni lähtölinjalle. Kun pilliä vihellettiin lähdin suoraan laukkaan.

Tässä kävelin juuri radan läpi :)

Rata meni ihan mainiosti, ilman virhepisteitä! Oon niin ylpeä Almasta♥ 

Tulin pois radalta, ja menin takaisin maneesiin kävelemään loppukäynnit pitkillä ohjilla. Tuntui että ponilla riittää vieläkin siinä hirveästi virtaa, mutta ei se mitään.

Tää on musta tosi ihana kuva!


Kun tulin maneesista riisuin Almalta varusteet, harjasin, siivosin karsinan menin suoraan tallin yläkertaan syömään herkullisia tousteja. Sijoituin Alman kanssa kolmanneksi!

Mitä tykkäsitte tämmösestä erilaisesta postauksesta? :)

Ehdotelkaa mulle lisää videopostaus aiheita ja tavallisia postausaiheita! :)




8 kommenttia:

  1. kivan pieniä esteitä xD

    VastaaPoista
  2. Alman karsinaa ei oltu kyllä siivottu ku menin kattomaan (: Alman toinen ratsastaja kuittaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho sori laitoin väärin :D Joo ku sähän sen siivosit :D

      Poista
  3. Nuo oli harjoitus kisat että siks pieniä esteitä sinä eka ano :)

    VastaaPoista
  4. Kiva postaus :)

    http://tahvoilua.blogspot.fi/

    VastaaPoista